Digital bogføring I
1. januar 2026 træder en ny bekendtgørelse i kraft, som betyder, at andelsboligforeninger med en omsætning på over 300.000 kr. skal benytte digital bogføring efter reglerne i bogføringsloven. På dette møde fortæller ABF kort om reglerne.
Vi har også inviteret to firmaer med til mødet. Begge firmaer (Foreningsadministrator og Web-Regnskab) står på Erhvervsstyrelsens officielle liste over registrerede bogføringsprogrammer og vil give en kort intro til deres programmer.
For god ordens skyld skal det understreges, at ABF ikke modtager henvisningsgebyr eller har andre indtægter fra firmaerne. De to firmaer er udelukkende valgt på baggrund af deres brugervenlighed, og begge systemer har integreret ABF’s kontoplan i deres løsninger.
Indhold:
- Hvorfor skal andelsboligforeninger bogføre digitalt?
- Intro v/Foreningsadministrator og Web-Regnskab
- Hvad koster et digitalt bogføringsprogram?
- Hvordan opretter vi os som brugere?
På ABF’s hjemmeside finder I links til de to programmer, hvis I ønsker at undersøge bogføringsprogrammerne forud for mødet. https://www.abf-rep.dk/radgivning/lov-og-fakta/digital-bogforing/
Det vil være muligt at stille spørgsmål undervejs.
Deltagere kan også tilmelde sig “Digital bogføring II”, hvor de to firmaer går i dybden med de forskellige funktionaliteter i deres systemer. Link
Du vil forud for arrangementet modtage en e-mail med et link med adgang til webinaret.
Deltagelse er gratis, og der vil være mulighed for at stille spørgsmål på skrift undervejs.
Webinaret bliver optaget og deltagerne vil efterfølgende modtage et link til optagelsen, som vil være tilgængelig i 30 dage.
Læs ABF's persondatapolitik her: Persondatapolitik (abf-rep.dk)
Arrangements information
- Webinar
- 21. oktober 2025 15:00
- 21. oktober 2025 16:00
- -
- Online
- Kun for medlemmer