Mød ABF på Folkemødet 2017!

02-06-2017

Skal du med til Folkemødet 2017 og spise røgede sild og deltage i debatter med politikere og organisationer? Igen i år kan du støde på ABF-repræsentanter til flere arrangementer i Allinge. Her får du en oversigt over ABF’s officielle folkemødeprogram.

Torsdag den 15. juni 18.00-19.00 i Alternativets telt (G21): Kan flere frivillige få Udkantsdanmark til at blomstre?

Røde Kors og ABF i dialog med politikere, forskere og frivillige. Paneldebat med deltagelse af:

- Hanna Line Jakobsen, Præsident i Røde Kors

- Roger Matthiesen, Ø- og landdistriktsordfører, Alternativet

- Klaus Levinsen, Professor, Syddansk Universitet

- Knud Erik Hansen, Borgmester, Faxe Kommune

- Thea Gregersen, Kommunikationskonsulent, ABF

Fredag den 16. juni kl. 18.00-19.00 ved Hovedscenen: 100 meter middag

ABF, Arkitektforeningen, BL – Danmarks Almene Boliger og Lokale og Anlægsfonden gentager succesen og arrangerer igen i år en middag for 300 folkemødedeltagere. Langbordsarrangementet er et demokratisk forum helt i Folkemødets ånd, og under middagen vil vi gerne snakke med gæsterne om, hvad de forstår ved blandede byer.

Er du interesseret i at købe billet til 3 retters-middagen, kan du gøre det her: https://billetto.dk/e/100-meter-middag-pa-folkemodet-2017-billetter-199142

100 meter middag

Billede fra langbordsmiddagen på Folkemødet 2016

Lørdag den 17. juni kl 15.00-16.00 på skibet M/S Samka - Det Lokale Danmarks Stemme (H6):Organisering i landdistrikterne: Hvad kan vi gøre for bedre at forstå hinanden og for at andre forstår os?

Debatoplæg fra personer, der har indgående kendskab til livet i de danske landdistrikter.

Deltagelse af:

- Tyge Mortensen, Højskoleforstander og landdistriktsudvikler på Landsbyhøjskolen

- Lea Wermelin, MF, Socialdemokraterne

- Conny M. Skovbjerg, landdistriktskoordinator i Sønderborg Kommune

- Anna Pedersen Bækhøj, organisatorisk konsulent, ABF

- Kjeld Kramsbjerg, Næstformand for Landdistriktsrådet

Lørdag den 17. juni kl 16.30-17.30 på skibet M/S Samka - Det Lokale Danmarks Stemme (H6): Hvordan kommer vi geografisk ulighed på ældreområdet til livs?

Skal lokalsamfund spille en rolle som social aktør, der tager over, når velfærdsstaten svigter?

Paneldebat med deltagelse af blandt andre Kommunikationskonsulent i ABF Thea Gregersen, næstformand i Danmark På Vippen Kim Ruberg og kredsformand i Danske Seniorer Lise Acthon.